Followers

Monday, May 27, 2013

Let's take a walk to Somerset Meadow!


A beautiful spring day is the perfect time to take a walk on the wild side with Crabtree & Evelyn. 

Answer a few simple questions while you stroll through the Somerset Meadow app, invite your friends to join you on your walk and complete a simple slogan! You could win the Grand Prize of a Somerset Meadow set worth RM 378, or a Consolation Prize of a Somerset Meadow Perfume worth RM 60.



Thursday, May 23, 2013

Lagi untuk dijual....Anya Hindmarch

Udah masuk mood jual menjual ni kan..mak akak cakap habis lah satu lemari ko jual nak...hehe.Memang pun tujuan utamanya nak kosongkan sikit lemari akak yang dah sarat segala barang tu. Barang mahal cenggini kalau simpan lelama tak guna akan rosak.idak ker membazir namanya. Maka akak berbesar hati lah untuk menjualnya kepada mereka yang berminat.


Anya Hindmarch ni didatangkan bersama duskbeg sekali...kira kalau sapa beli dapat la beg debu tu percuma..konsepnyalah..hehw..yang ini beli di Harrods UK....guna cuma 3 kali sahaja pastu beli beg lain langsung tak guna dah beg ni.

Secara amnya memang nampak sangat exlusive.full leather dan sepastinya original okay. Sapa yg berminat kira kawan akak jual cuma RM950...eh...ada pula tanya awat tak jual 1000 je kak M....la..bukan ker dah cakap tadi rega kawan kawan kan....ha..senang jer email kak m di emmarinie@yahoo.com...

Untuk dijual....clearance ....

Lama juga hai tak buat aktiviti jualan ni. Memang kena buat juga sebab takbtahan dah nengok lemari penuh beg segala..kot kot aea yang berminat boleh la kiranya sms or call kak M...semuan6a adalah original tau. Memborong di UK nun kisahmya...bila dah membuak dalam lemari menyemak pula rasanya.Jadi elok kak M buka jualan kepada mereka yang berminat...kebanyakannya hanya guna sekali dua sahaja,jadi ianya masih seperti baru.


MK Or Michael Kors...sapa tak kenal jenama popular ni..oeiginal tau..sangat spacious boleh sumbat segala macam dalam tu.ada satu butang magnet ditengahnya utk menutup beg tersebut. Beg ni hanya 3 kaki guna jer. Masih seperti baru...kak M nak jual RM750...masih seperti baru yer...jadi siapa yang berminat boleh terus email kak M di emmarinie@yahoo.com.

Kata orang menang membeli menang memakai...tak gitu?.Pesanan penaja...kain baju kat belakang tu bukan untuk dijual..hehe


Think you've got better memory than a goldfish?


Put those brain cells to the test with Capital FM's "Reconnect" memory game! 

From 6 - 24 May, take a shot at memorising the correct combinations on the Reconnect game to win up to RM 20,000 cash and cool prizes including an all-paid weekend getaway, spa packages and more. 

The Capital FM "Reconnect" game runs 5 times a day, so stay tuned!


Let's take a walk to Somerset Meadow!


A beautiful spring day is the perfect time to take a walk on the wild side with Crabtree & Evelyn. 


Answer a few simple questions while you stroll through the Somerset Meadow app, invite your friends to join you on your walk and complete a simple slogan! You could win the Grand Prize of a Somerset Meadow set worth RM 378, or a Consolation Prize of a Somerset Meadow Perfume worth RM 60.


Wednesday, May 22, 2013

Your journey of a lifetime begins here!


Suffering from wanderlust? The Standard Chartered WorldMiles Credit Card is the perfect cure. 


The WorldMiles Card delivers the fastest redemption for an air ticket at the lowest cost. You can redeem WorldMiles Points for Malaysia Airlines Enrich Miles, Singapore Airlines KrisFlyer Miles and AirAsia BIG Points, and you even get 40,000 complimentary AirAsia BIG Points as a welcome gift when you sign up (T&C apply)!


Think you've got better memory than a goldfish?


Put those brain cells to the test with Capital FM's "Reconnect" memory game! 

From 6 - 24 May, take a shot at memorising the correct combinations on the Reconnect game to win up to RM 20,000 cash and cool prizes including an all-paid weekend getaway, spa packages and more. 

The Capital FM "Reconnect" game runs 5 times a day, so stay tuned!

Astro Anugerah Blokbuster Ke-2 kembali lagi!


Siapakah hero kegemaran anda di kalangan blokbuster tempatan? Siapakah heroin kegemaran anda? Bagaimana pula dengan filem kegemaran anda? 

Undilah dan suarakan pendapat anda dengan Astro Anugerah Blokbuster Ke-2! Mulai sekarang hingga 15 Jun, anda boleh mengundi sekali bagi semua kategori setiap hari, dan pemenang-pemenang akan diumumkan pada pada 15 Jun di Stadium Tertutup MBJB.

Monday, May 20, 2013

Double the connectivity, triple the fun!


Love to be connected all the time? Nokia Asha 310 is all you ever needed and more! 

Enhance and expand your mobile internet experience with clever data compression that allows you to surf more at a faster speead. What’s more? Nokia Asha 310’s dual-sim and WiFi features simplify integrating work and play all in a single smartphone. 

So what are you waiting for? Stay connected, wherever you go!


Snap & Win with ToysRus at Little Red Cube, Johor.


Calling all Monster High fans! Fancy winning exclusive prizes like Monster High merchandise, Mattel Grand Hampers and Instax cameras? 

Cue the Little Red Cube and Toys R Us Snap & Win contest! Simply snap a creative photo with the Monster High standee at Toys R Us in Little Red Cube, upload it to Instagram and make sure the caption includes the words "Toys R Us" and "Little Red Cube", and the hashtags #littleredcube and #toysrus. 

Awesome prizes are just a snap away! Say cheese!


Sunday, May 19, 2013

Daging Masak Kicap..sedap juga.

Lama juga tak masukkan cerita lauk pauk masak-masak ini. Bukannya tak masak, tapi macam tatau nak diceritakan apa tentang lauk pauk tu.

Hari ni kak-M bekerja dari rumah. Appointment kerja kak-M pada 2.00 petang ni, jadi kak-M sempat masak tengahari.

Tiada apa yang istimewa pun. Kak-M masak Daging Masak Kicap. Kebetulan daging minggu lepas masih ada lagi seketul jadi kak-M potong nipis-nipis dan buat masak kicap jer. Minggu lepas hubby comment yang dahing ni lembut. Alhamdulillah bila dapat daging elok dan di masak, mesti habis jadi tak der membazir.

Masak Daging Kicap ni sangat lah simple. Alkisah kak-M tak pandai nak letakkan sukatan yang tepat sebab setiap kali masak bergantung kepada kunatiti bahan utama yang ada. Daging hari ni cuma 4 inci x 4 inci jer lebih kurang. Bahan-bahan adalah halia, bawang merah, bawang putih dan cili kering serta kicap manis dan manis.

Macam biasa mesinkan cili kering dengan bawang merah dan bawang putih serta halia. Tumiskan hingga naik baunya dan masukkan daging dan biarkan ia sehingga masak. Boleh ditambahkan kentang yang dipotong nipis serta bawang besar yang dipotong bulat.

Masak macam ni tak begitu pedas jadi sesuai untuk menu anak-anak. Anak sulong kak-M menang berkenan sangat dengan masak kicap ni. Alhamdulillah selesai masak untuk hari ni. Semoga mereka dapat menghargai menu hari ini.


Boost Up with Revive and Win Up To RM 45,000 Worth of Prizes!


Time to give your fingers a good workout, because Rev-Cup is here! 

Join REV CUP: Boost Up contest now! Collect as many vitamins as you can without faceplanting into any hazards, and you could win prizes, including an Apple Mac Book Air, iPhone 5 and an iPad mini, and the Grand Prize of RM 10,000 cash. Total prizes worth up to RM 45,000. 

Don't blame us if you get addicted!


Think you've got better memory than a goldfish?


Put those brain cells to the test with Capital FM's "Reconnect" memory game! 

From 6 - 24 May, take a shot at memorising the correct combinations on the Reconnect game to win up to RM 20,000 cash and cool prizes including an all-paid weekend getaway, spa packages and more. 

The Capital FM "Reconnect" game runs 5 times a day, so stay tuned!


Make a scrapbook for your little ones!


Capture and store the special moments with Trudy & Teddy's Scrapbook on Facebook, and while you are at it, you could win prizes for the best album too! 

Show off your pride and joy in the Trudy & Teddy's Scrapbook and share it with your friends and family throughout his progress. It is as simple as submitting the picture of your little ones and customise the photos with the templates available. 

Find out more info on Trudy & Teddy's Facebook page!



You, your loved one, a kitchen, and 25 hours. What happens?


IKEA says their kitchens are guaranteed for 25 years - can your relationships compete? 

Prove it by joining IKEA's 25-hour Cook-off competition with your family member or BFF. There's a total of RM38,000 to be won! Sign up by 2 June, and get ready to cook up a storm at the competition from 10am 14 June to 11am 15 June. 

Even if you're not up for it, swing by for cool deals and fun activities with prizes to be won for the whole family.



Thursday, May 16, 2013

Selamat Hari Guru

Masih belum terlambat kirangan untuk turut menghargai jasa-jasa guru seluruh dunia. Guru adalah insan yang mulia. Tugasnya ibarat lilin membakar diri menerangi orang lain.

Kam-M ingin mengucapkan Selamat Hari Guru kepada guru-guru kak-M yang telah mengajar dan mendidik kak-M sehingga menjadi insan berjaya dan berguna. Alhamdulillah segala ilmu yang guru turunkan akan digunakan sebaik mungkin, tiada hadiah paling istimewa melainkan doa anak didik untuk guru tersayang. Semoga kalian sentiasa diberikan kesihatan yang baik dan dipermudahkan Allah untuk segala urusan.

Kalau dulu Kak-M akan minta duit dari Mak untuk belikan guru hadiah sempena hari guru, hari ini anak-anak kak-M pula yang minta duit untuk belikan hadiah untuk guru mereka. Kak-M juga ambil kesempatan untuk mengucapkan penghargaan terima kasih tidak terhingga kepada guru-guru yang mengajar anak-anak kak-M. Sesungguhnya hanya Allah yang dapat membalas jasa kalian, insyaAllah.

Hadiah dari Sarah Nuha untuk Teacher Imah

Online lah, Tauke!


Doing business in a physical store only is so 70's 80's. Now with GMBO 2.0, everyone can get their business online for FREE! OnlineLahTauke! 

Expand your business online by setting up a website & claim back RM1,000. Starting your own Internet businesses has never been easier - check it out now! T&C Apply.

Wednesday, May 15, 2013

There can never be too much bonding when it comes to kids!


The mommies and daddies out there all know that the best thing you can give your children is time. 

Dedicate minutes to your children via different activities with Oreo's 1 Million Minutes project, and stand a chance to win exclusive prizes that will kick start your bonding moments with your children. 

Prizes include a tandem bicycle, Nerf water guns and a Fujifilm Instax camera, so hurry!

Add caption

Apakah yang dikejar makhluk asing di Stuttgart?


Masih ingat pada rakaman tentang makhluk asing di sekitar Stuttgart? 

Tontonilah video terbaru ini untuk mengetahui apakah yang dikejar oleh makhluk asing dengan bersungguh-sungguh. Adakah kita akan ketahui bagaimana sasaran memperolehi kuasa yang luar biasa untuk melarikan diri?


Inilah pertandingan K-pop yang anda inginkan!


K-poppers tentu sukakan drama yang bertema K-pop kan? Ikutilah kisah hidup tiga pasangan anak muda dalam perjalanan mereka untuk mencapai impian masing-masing. Apakah yang akan berlaku dalam episod 2 Rabu ni? Adakah Kharina mengikut nasihat Mia akhirnya? 

Tontonilah Kisah Chenta Cornetto Uda & Dara setiap Rabu, jam 9 p.m. di Astro Ria (Saluran 104), dengan siaran ulangan setiap Sabtu jam 5 p.m. Jangan ketinggalan


Monday, May 13, 2013

Birthday Bash Dzihni


Terima kasih kepada tuan rumah yang sudi menjemput kami lagi ke majlis ini kali kedua. Tahun lepas pun kami datang dan tahun ini kami di jemput sekali lagi. Anak-anaklah yang paling seronok bila dapat undangan majlis hari lahir ini. Tema kali ini ialah Mickey dan Minnie mouse.


Anak-anak kak-M masih ingat lagi yang dulu mereka pernah ke sini. Abang Danish dah mula tanyakan beef stew yang dicicah dengan roti perancis tu. Hahaha..memang aa menu tu..perhhh betapa gumbiranya Abang Danish. Banyak mangkuk juga dia dok hirup sup stew ini.


Memang macam-macam menu dihidangkan di sini. Nuha pun suka juga dengan stew dasing ni. Nuha makan dengan spagety..heeee. Habis licin yo...

Nuha paling suka dengan table yang ada banyak candy tu. Tah berapa kali dia dok ulang refill mangkuk dengan mashmallow, biskut dan candy. Enjoy!


Aktiviti yang semua kanak-kanak tunggu. Game! Heee Abang Danish memang menunggu nak main permainan ni. Mak Bapa dah nak balik terpaksa juga tunggu depa ni main..Exited memasing nak menang ...hehhe


Ahaaaa! Kenal tak siapa di situ? heheh tu ler Mis FAFAU...majlis ni setiap tahun memang ada FArah Fauzana..Gempak weh!..


Di saat semua orang sibuk main game. Ahmad dah jumpa sesuatu..Taraaaa! Selamba jek dia naik tah siapa punya motor mainan ni. Dah tu tak nak turun-turun dari situ. Macam lah dia yang punya. Ahmad memang berpeluh sakan macam kena siram air. Berlari sana sini bekejaran.

Merekalah chenta hati saya.

Dah sampai rumah. semua kena mandi sebab memang basah lencun berpeluh, kemudia makan makan dan terus tidor. Tak payah dah mak bapa dok jerit gegak gempita nak suruh tidor..heeee.

My new flipflop


This one is really nice! The new add to my Flipflop collection. Awesome.

Tersentuh hati seorang ibu

Hati ini terasa sungguh terharu..Balik dari pejabat tadi..anak anak kak M hadiahkan kak M perfume..katanya Khas Untuk Mommy tersayang..Selamat Hari Ibu.

Alahmdulillah ya Allah..merekalah kurnian terbaik untuk hambamu ini. Semoga mereka membesar menjadi anak nak soleh dah solehah. AMIN.


Sunday, May 12, 2013

Double the connectivity, triple the fun!


Love to be connected all the time? Nokia Asha 310 is all you ever needed and more! 

Enhance and expand your mobile internet experience with clever data compression that allows you to surf more at a faster speead. What’s more? Nokia Asha 310’s dual-sim and WiFi features simplify integrating work and play all in a single smartphone. 

So what are you waiting for? Stay connected, wherever you go!




Think you've got what it takes to score a strike?


Bowling may not be for everyone but in Pringles Giant Bowling game, everyone could be a part of it. 

It’s all about the fun, the dance and the cheer that keeps the people coming back for more.

Watch the recaps of the new exciting bowling game now on Pringles Facebook page!


My Brunch


Kebelakangan ini sangat tak sempat nak breakfast jadi akak BRUNCH jer terus...lebih kurang jam 11 pagi tadi we all BRUNCH di restoran Cili Merah seksyen 9 , Shah Alam. Kak M pilih ayam percik, kerabu pucuk manis dan hari ayam goreng. Alhamdulillah, kenyang suda...jom sambung kerja.

Bring the future right into your living room.


Gone are the days where TVs were just a simple box with moving pictures inside – check out what the new Panasonic Viera TVs can do! 

With the Viera smart TVs, you can access your favourite content via personalized home screens, interact with the TVs via voice controls, and even sync your smartphone to the TV so you can share photos, videos, and web pages with family and friends! 

The Panasonic Viera – truly smart TV made easy. 




Selamat Hari Ibu..buat semua ibu di dunia ini

Salam sayang buat semua ibu ibu di luar sana. Pepagi lagi kak m dah dapat ucapan dan kad dari anakanda tersayang...sungguh yerharu diri ini. Kalian bagaimana?

Sempena hari ibu tahun ini tiada hidangan yang istimewa. Kak m cuma hidangkan satay, nasi impit, nasi goreng , dan nugget sahaja buat hidangan siang hari.



Malam pula, suami dah susun nak bawa kami sekeluarga makan luar. Alamdulillah rezeki kami lagi dapat bersama kelaurag makan luar.

Bonda mertua nak makan shark fin soup jadi kami pilih restoran Adam Lai di Seksyen 15 sebagai lokasi makan malam sempena hari ibu dan hari lahir bonda mertua.

Kalau makan kat restoran ni dah tentu kena telefon booking meja..sebab sepanjang masa penuh jer restoran ini. Mujur mada kak m telefon tu masih ada ruang untuk kami selkeluarga.

Sampai sana jam 8.0p malam terus kak m orser dulu sementara tunggu ipar duai dan anak anak mereka serta bonda mertua yang masih dalam perjalanan dari Klang.


Alhamdulillah juga bebudak ni semuabdalam keadaan baik..tak der yang ribut ribut..hehehhe. Kalau tak memang susah ler kita nak menjamu selera.


Milo tabur ni dah jadi minuman pilihan anak anak zaman sekarang.kemain suka hati korang kan dapat meratah milo. Kalau kat rumah memang kenan babap ler bebudak ni kalau meratah milo.


Boleh tahan juga menu yg dipilih malam ni. Chicken butter, chicken kam heong, chincken sweet n sour, kailan goreng, asparagus goreng campur, sharkfin soup, sotong goreng rangup dan nasi putih. Kali ni tak amik menu ikan sebab takut tak terlarat habis.


Nampaknya semua berpuas hati dan kenyang. Selesai makan pada jam 9.00 malam. Belym lagi bangun dari kerusi dah ada orang lain pula booking table tu...perghh memang panas bisness makan diaorang ni..alhamdulillah rezeki mualaf mungkin.

Terima kasih incik suami sebab belanja we all makan malam ni..

Saturday, May 11, 2013

undi



Wednesday, May 8, 2013

Take pictures of ALL the white items!


Just capture photos to win prizes such as a Macbook Pro, iPad mini and Casio Baby G watch! Sounds too easy to be true? 

There’s no catch, all you need to do is take pictures of any dazzling white items and upload your collection via Facebook, Twitter or Instagram! Just remember to feature Darlie All Shiny White toothpaste in at least one photo in your collection. 

P.S.: Here's a secret – the bigger your collection of photos, the better your chances of winning are. Good luck! =)

Which one of your friends needs some help with a KO?


Need an adrenaline boost? Mark your calendars for the Malaysian Invasion Mixed Martial Arts (MIMMA) semi-final and grand final tournaments! 

Score some tickets to the Grand Final on 15 June 2013 organized by Tune Talk - The Best Mobile Prepaid Deal in Town! All you have to do is tell them which one of your friends you think needs martial arts training, and why. 

For more information, head on to the ChurpChurp blog post. Don't miss out!




Talk more to win big!


Bring your dreams to life, whatever it is! Just join the DiGi Prepaid Menang Besar contest, and win up to RM1,000,000 in cash and prizes. 

All you have to do is just reload RM10 and above. Yes, it’s that easy. Stop daydreaming and join now!



Tuesday, May 7, 2013

Samsung Galaxy S4, your life companion


Finally, the Samsung Galaxy S4 series have arrived to our shore. Not only is it a gadget to keep your loved ones near by, Samsung Galaxy S4 comes with various function that surpass a normal phone; it cares for your health and well-being as well! 

Check out the many features of the Samsung Galaxy S4 that helps to make your life richer, simpler, and more fun!

Thursday, May 2, 2013

Patutkah kami dapat pendidikan yang percuma?


PTPTN telah diwujudkan untuk membantu rakyat untuk memiliki pengajian tinggi tanpa beban yang berat. 

Dengan kadar faedah pinjaman yang rendah, setiap rakyat mampu belajar di pengajian tinggi. Bukan itu sahaja, untuk pelajar yang cemerlang, pinjamannya ditukar kepada biasiswa. Terbuktilah kerajaan mengiktiraf kecemerlangan pelajar.


Here's to your future!


Making a decision for your future is never an easy one especially when it comes to deciding your career path. 

Join Sector Focused Career Fair this 15-16 May 2013 to listen to insightful career talks, meet potential companies and employers to help you make your choice! 

Don’t miss this great networking opportunity! See you there.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...