Followers

Saturday, August 31, 2013

Tradisi Rumah Terbuka

Masih lagi dalam bulan Syawal, maka berkunjungan ke majlis rumah terbuka terus berlangsung.

Semalam kak M ada empat jemputan.  3 majlis rumah terbuka dan datu majlis walumatul urus.

Memang pengsannnnn dek non. Letih teramat walaupun aktivitinya hanya makan makan. Hahha. Satu jemputan di shah alam dan 2 jemputan di Meru serta satu lagi di Andalas Klang .


Hari ni lun sebenarnya ada satu lagi jemputan. Kak emma dah tak.larat lagi jadi hantar wakil jer la..maaf la bebanyak tuan rumah..jangan serik ya..tahun depan sila jemput lagi..heee

Thursday, August 29, 2013

Helping the underprivileged was no sweat at all!

Thanks to your support, Rexona Move has activated its support for 13 children's homes in 13 Malaysian states upon our collective accomplishment of 10,695km worth of moves in less than a month!

So far, Rexona has donated educational toys to children in Perlis and books to children in Perak, helped children in Kedah learn to swim, and organised a dance session for kids in Penang. Next up - Terengganu, Kelantan and Pahang!

Don't forget to keep on moving!


Wednesday, August 28, 2013

End your skin troubles today!

Are eyebags, acne scars, oil seeds or uneven skin tones the bane of your existence?

No matter what your skin concerns are, or even if you're not sure what concerns you might have, there's a solution for it. Let New York Skin Care Solutions take care of all your skin woes! Sign up now to redeem one free product set and one skin treatment session worth RM 468. Get your analysis now!


Tuesday, August 27, 2013

Join the fight against bacteria to win an Instax Mini 8 camera!

Keep your eyes peeled for a chance to fight bacteria with the new Darlie Charcoal Spiral to win a Fujifilm Instax Mini 8 camera!

Join Darlie Charcoal Spiral on their Bacteria Buster challenge to win yourself a new Fujifilm Instax Mini 8 camera. All you have to do is count how many times Mr. Bacteria appears in the picture. Isn't it easy? Tell your friends about the challenge too so everyone can join in the fun!



Choose the cleanser with a thumbs-up from the experts.

Looking for a cleanser that's gentle enough for the whole family?

The Cetaphil® Gentle Skin Cleanser is the perfect choice! The gentle, non-foaming lotion-like cleanser is suitable for all skin types, great for daily use, and won't strip your skin of its natural protective oils. It's so gentle, you can even use it without water and it won't irritate your skin!

The beauty experts and dermatologists all love it, and so will you!

This gadget is gonna be a BIG hit!

It's a phone! It's a tablet! It's the new Sony Xperia Z Ultra.

Meet the culmination of Sony's technology in a single device. The new Xperia Z Ultra is the World's slimmest and Biggest Smartphone around, sports a quad-core processor, and is water-proof as well. It's everything you could ever ask for.

Get the best of the Work & Entertainment world with the Sony Xperia Z Ultra today!


Helping the underprivileged was no sweat at all!

Thanks to your support, Rexona Move has activated its support for 13 children's homes in 13 Malaysian states upon our collective accomplishment of 10,695km worth of moves in less than a month!

So far, Rexona has donated educational toys to children in Perlis and books to children in Perak, helped children in Kedah learn to swim, and organised a dance session for kids in Penang. Next up - Terengganu, Kelantan and Pahang!

Don't forget to keep on moving!


The more you travel, the closer you'll get to your dream destination.

Fly to your dream destination with more miles and less cash when you sign up with KrisFlyer!

With Singapore Airlines' frequent flyer programme, you can earn KrisFlyer miles when you fly, and then redeem them for flights and/or upgrades to the next higher class of travel. You can now use your KrisFlyer miles to pay full or part of your airfare to all SIA and SilkAir destinations on Singaporeair.com!


Hair cut


Looking at his face, we know that he hate when going for hair cut. Mommy took kids out for hair cut and here we go. Ahmad was so scared when sitting on this high chair. Im sure he is afraid of the sound of the machine to cut his hair. When he started to cry then Mamak calm him down...

"Handsome boy, dont worry, no hurting....come handsome boy"


The other side were Abang and kakak keep loughing at him for non stop. This is what they expect Ahmad will react for his hair cut session. Poor Ahmad.


Its only took 10 minutes to have his hair cut...here my lil hero with new hair cut...yeay!

Be inspired by women in business!

Ladies - feel like starting your own business but don't know where to begin?

Let Libresse Shine On provide you with the inspiration and references to start your journey! Read all about Malaysian women who have made it in business and get valuable tips from them too. The site also provides you with reference tools and advice on how to start your own business!

You could even be featured on the site too, with your own success story. Shine On, ladies!


Monday, August 26, 2013

Majlis Tahlil

Alhamdulillah tahun ni kami berpeluang mengadakan tahlil di rumah sendiri.

Hubby dapat panggil sekumpulan anak anak Tahfiz dari Seksyen 4 Shah Alam untuk datang ke rumah membaca tahlil untuk ahli keluarga yang dah pergi meninggalkan kami


Lehih kurang 20 orang mereka ini semuda seumur 9 tahun. Sejuk hati mendengar bacaan tahlil mereka, fadih dan lancar..memang betul kata pepatah sejuk perut ibu mengandung.

Majlis ni sebenarkan disekalikan juga dengan Majlis Rumah Terbuka Aidil Fitribyang memang menjadi acara tahunan kami. Kali ni kami panggil anak anak tahfiz duku pada wajtu tengahari kemudia sessi petang baru lah jemput rakan taulan dan jiran tetangga.


Kami sekeluarga merakamkan terima kasih tidak terhingga di atas kesudian mereka membaca tahlil di kediaman kami. Alhamdulillah semuanya berlangsung dengan baik.






Wednesday, August 21, 2013

Bedak Syiria

Bedak syiria pula....hee. kau ado?  Heee...dah biasa kan dengar bedak arab kokuryu dan bedakbtanaka myanmar..heee...ini kali pula ialah bedak syiria.

Adui..sama ja konsep dengan bedak arab tu. Kak M beli dari sepupu kak M. Ada sedara tu baru balik dari Mesir, cuti semester tiga bulan jadi pesan suruh belikan bedak ni.

Sebenarnya akak lagi suka bedak syiria ni dari bedak arab sebab casing dia ada kelas gitu..ada cermin dan bertutup sempurna. Dan cantik juga.

Sama kaedah memakainya di mana kita kena basahkan dulu sponge dia kemudian barulahsapu pada bedak dan sapulah pada muka. Memang muka akan namlak macam flawless and glowing gitu.

Tatau la ada ke tak nak jual di sini. Kakalu kokuryu tu memang ramai yg menjualkan dan sangat hot!..sekejap jer dah habis. Bedak syirianjinpun sama jer harganya dengan bedak arab tu.

Sunday, August 18, 2013

Musim buah

Kali ini balik kampung bukan sekadar meriah berhari raya malah begitu meriah dengan buahan buahan kayu.

Hari pertama sampai kami di kunjungi keluarga sebelah mak dari Changlun. Bawa durian dan rambutan.

Huhu..betapa gembiranya Danish dan Nuha dapat makan durian.



Durian ini bukan sebarang durian. Durian ni lebih hebat dari Musang King. Isinya memang tebal, harus , gebu dan sangat sedap.

Ada tiga biji memang puas bebudak ni makan. Tak sempat maktok nak tanak pukut dah habis duriannya.






Tuesday, August 13, 2013

Balik Kampung beraya memang best.....tapi...



Biar balik kampung atau balik bandar...perkara yg paling sentap ialah Packing!...uwaaaa.....letih Mak.....sekian terima kasih.

Friday, August 9, 2013

Aidil Fitri di Seksyen 7

Tahun ini kami berubah angin. Kebiasaannya setiap tahun Aidil Fitri akan di dambuy dengan meriahnya di Klang. Tapi tahun ini bolda mertua nak berhari raya di Seksyen 7 Shah Alam.

Memang sunyi lah sebab orang Shah Alam ramai dah balik kampung. Jiran jiran kami pun tinggal beberapa jer.


Walaupun mertua kak M dah tempah ketupat rendang bagai, tapi bila beraya di rumah sendiri ni semangatnya sangat berbeza. Kak M memang nak buat juga rendang ayam dan kuah kacang sendiri. Jadi hari rabu tu memang marathon sakan membeli segala bahan untuk memasak.

Bonda mertua hanya sampai selepas isyak. Masa tu kak M dah siap masak rendang dan sedang menggoreng kacang untuk buat kuah kacang.

Alhamdulillah persiapannya memang terancang baik.


Istimewa untuk tahun ini, kak M juga masak Nasi Pilau..hehe memangvterbaik lah. Nasi ni lebih istimewa kalau kena dengan menu kambing tapi ramai di sini yang tak begitu makan kambing jadi kak M masak kari daging, baik punya!.

Resepi nasi pilau ni nanti lah kak M cerita dalam entri lain ya.

Walaupun terasa agak terpisah beraya di Shah Alam..sebenarnya tidak sebab suasananya agak meriah juga. Tak sangka memang ramai yang datang berkumpul di rumah kak M , Kali ni memang kami tak sempat keluar berkunjung ke rumah sedara..sentiasa adavtetamubertandang. Alhamdulillah rezeki semuanya.

Wah..warna tema baju raya kali ni merah ok...hehe...merahnya makngah!.. sebenarnya idak ler merah sangat..merah darah gitu...memang terselah keayuan dan ketampanan masing masing kan..


Cuma yang tak best tak sempat nak ambil gambar bersama. Kelam kabut bila tetamu dah sampai. Heee..maklumlah tak der pembantu jadi semua kena buat sendiro..insyaAllah akan dicuba kemudian nanti.





.

Terubuk Masin Goreng Cili

Hari raya kedua dah tak lalu nak makan ketupa rendang. Nak makan nasi juga. Huhu..ada mak mertua kat rumah akak. Pikir punya pikir akak teringat ada terubuk masin dari Sarawak student bagi. Heee ini kali lah akak nak cuba goreng cili terubuk ni.

Masa biasa kita basuh dulu terubuk ini bersih bersih dan buang sisiknya. Kemudia potong dadu dadu dan goreng garing.

Letak ketepi dan kita tumis sambalnya. Akak guna sambal tumis punya resepi cuma tumis lama sikit sampai agak kering dan masukkan sedikit gula..garam tak perlu yer sebab terubuk tu dah masin. Gaulkan terubuk masin dalam sambak tu sampai bersalut semua dan tutup api dan siap dihidang. Makan dengan nasi putih panas panas memang ummpphh!


Thursday, August 1, 2013

Do you think a balloon can be fireproof? How?


PETROSAINS will give you the answer to that, and so much more! 

From 9 July - 29 September, enjoy various exhibits and fun activities with your family at PETROSAINS, KLCC with the "Science Matters! Discoveries that Changed the World" exhibition. Discover the wonders of Physics with the great names in science, such as Isaac Newton, Albert Einstein, Marie Curie, and Michael Faraday!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...