Followers

Monday, March 24, 2014

Rasa sedih merobek jiwa, tanda mereka sudah tiada

2 minggu sudah berlalu dan akhirnya 24 March 2014 jelas yang hilang tetap hilang. Ia hilang di Lautan Hindi jauh di sudut terpencil.

Sungguh terkesan dihati akan kehilangan ini. Salam takziah buat semua ahli keluarga penumpang MH370.


MH370 dalam kenangan

Saturday, March 22, 2014

Krisis Air Belum Berkesudahan

Tempat korang kena catu tak?.aisey..kak emma ni dalan zon 2 memang dalam kawasan zlcatu. 2 hari ada air dan dua hari takder air.

walaupun hujan dah turun lebat kebelakangan ni, kawasan kami masih di catu. Tau kenapa? Sebab hujan hanya kat kawasan kami ajer, kat kawasan tadahan tak hujan lun, hahahha tu la pasal empangan masih tahap kritikal.


Bila dah kena catu gini,  baru la tau berjimat guna air kan. Hah tadahan dirumah pun berterusan. Macam macam kaedah pun boleh guna. Kak M ni kelewatan cari tong air. Lagi pun kak M dok pikir kalau dah habis catuan mana pula aku nak sorok tong air besar gedabak tu. Maka kak M gunalah apa saja yang ada dalam rumah ni untuk tadah air.

Yang penting bekalan air untuk seisi keluarga cukup. Cukup la untuk mandi sorang 3 cedok, cukup untuk masak, cukup untuk bersuci dan berwuduk. Itu yang paling penting. Untuk minuman kak M dah simpan ait dr penapis dah bertong tong dah.


Hah habis periuk belangan kak M penuh di di isi air. Ini untuk basuk basuk pinggan mangsung dan basuh tangan.

Insya Allah sehingga kini masih boleh bertahan. Kita doakan hujan yang berterusan dan ada peningkatan air di empangan. Semuanya adalah ujian dari Allah yang hatus kita terima dengan redho.


Yemeni Mendhi yang sangat sedap!

Minggu ninmmg bosan tahap gaban sebb boos akak ke Dubai atas urusan rasmi maka tinggallah akak dgn anak anak kat rumah.

pagi tadi kekunun nak bawa anak jogging kat tasik, sekali hukan renyai renyai maka memerap lah kami berempat beranak di rumah.

nak bagi syok kak M ajak anak anak gotong royonh kemas rumah..heee..syok ooo..happenibg sangat. Sambil nyanyi sambil gelak..hahha..that was so fun.

Tengahari kak M plan nak masakkan depa nasi arab. che wahh macam bagus jer bunyi kan?

Sebenarnya dah ada pes yang sangat memudahkan. Diperkenalkan oleh kawan kak M. Reganya sangat berbaloi dan paling penting mudah dan cepat.


Pek Nasi Arab ni didatangkan bersama beras juga. kalau minat nak letak ayam pun boleh
Cuma mengambil masa 20 minit jer utk siap dihidang dan makan. Untuk ibu ibu yang dalam kategory super duper mom elok lah cuba. Memang sangat memudahkan korang. Kalau dah ada ayam dalam tu korang tak payah masa Lauk bagai. Memang sedap dah makan gitu saja

nak lagi umph boleh buat salata sikit.mwow! Terangkat you!


Kalau jamu mak.mertua pasti dia akan bertambah sayangkan menantu dia..hehhe boleh gitu?

kalau ada sesapa yang berminat boleh bagitai kak M yer. 

Ok lak M nak sambung makan lagi..nyum nyum!

Sunday, March 2, 2014

Selamat bersara

Khamis lepas, jabatan Kak M meraikan persaraan 3 sahabat kami. Woohooo hensem and stead lagi tapi tak sampai masa mereka bersara.

Majlis serba ringkas tapi penuh bermakna ini di adakan di arestoran Pak Ngaj Seksy3n 8 Shah Alam.


Alhamdulillah ramai yang dapat hadir memeriahkan majlis ini. Majlis penuj barakah ini dimulakan dengan bacaan doa oleh salah seorang sahabat kami. Semoga mereka yang bersara ini kami doakan sentiasa sihat dah ceria.


Menu pun tak kurang hebatnya. Nasi minyak berlauk ayam goreng, kari daging, acar jelatah serta kuih muih yang memang sangat sedap dan menyelerakan.


Walaupun telah bersara, semoga kalian tidak melupakan kami, kita tetap bersahabt sampai bila bila.
6

Lazy Sunday


Dont know what to do today. Just took them to have a breakfast kat Old Town White Coffee.

Cheers everybody!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...