The Fantastic Story at KUNDASANG SABAH - Episod 4


The Sabah Tea


Masih lagi dalam hari ke-2 di Kundasang. Memang sangat banyak tempat yang boleh kita lawat. Destinasi kami seterusnya ialah ke Sabah Tea. Agak jauh perjalanan ke sini dari Tagal Fish Spa. Tapi semua perjalanan kami melalui jalan-jalan dengan permancangan yang sangat menarik. Pemandangan yang indah dengan lerengan tanaman tea dan sayuran yang cukup menyejukan, tenang dan tenteram.


Ini adalah sebahagian ladang Tea Sabah yang kami kunjungi. Dapat pekena secawan dua tea kat sini cukup sudah meninggalkan kenangan yang sangat manis. Kat sini cuaca tidak begitu sejuk. Terasa juga bahang panas matahari walaupun kedudukannya di atas kawasan yang sanga tinggi.


Memang cerah terang benderang kat sini. Waktu ini dah pukul 1tengahari. Semua pun dan mula kelaparan. Bertahan dulu dengan tea Sabah ini sementara dapat makan tengahari nanti.



Dekat replica teko belakang tu ada orang letak-letak pedal lock kat situ.. ala-ala..EMMA WAS HERE..kih kih kih...macam kat luar negara nun.. akak tak letak pun pedal lock situ. elok duit tu buat beli tea Sabah ni...hehe


Nyaman kan? Memang tenteram sangat kat sini. jauh dari kesibukan kota. Cuma kalau suhunya lebih sejuk, akak percaya rasa teh pun lebih umpphhhh..hehe..

Okay ...akak berundur dulu ..nanti jumpa dalam Episod seterusnya. 



Comments

Popular posts from this blog

Akhirnya..jadi juga kailan goreng ala chinese ni...

Pediasure susu pilihan

My Baby Boy is Sick