Pediasure susu pilihan

Hari ni sambung puasa lagi, isk syiok pula hari-hari puasa. Rasa macam ringan jer badan. Ahmad Darwish masih tak sihat, hari ni badan dia penunh dengan ruam. Tatau ler penyakit apa pula. Hari tu dah kena sekali doktor cakap viral exantherm..hish macam-macam penyakit da. Esok pagi harus ler kak-M bawa dia ke klinik. Sure kena amik cuti ler jawabnya. Tak mungkin pihak taska akan terima dengan keadaan badan penuh ruam merah-merah tu. Silap-silap seminggu ler akak kena coti.

Jumaat lepas akak notice susu Darwish stok taska dah habis. Jadi kenalah beli baru sebab kat rumah pun dah habis. Darwish ni dulu ada masalah berat badan jadi doktor pakar suggest Pediasure. Dan alhamdulillah it works for him. Mungkin tinggi kalori kot susu tu. Ada dua perisa vanila dan coklat. Dia bantai ja minum segala perasa apa pun. Dan sekarang berat badan dalam kategori sihat lah.

Pediasure ni dulu akak selalu beli di Speedmart 99 dengan harga RM67.50. Memang kedai lain tak leh bid lah. Paling murah. Kedai ubat Seng-Seng pun mahal. Tapi sekarang Speedmart 99 tu dah naikkan harga hingga RM71. Huh...melampau kenaikannya. Tetiba pula TESCO yang dulu jual sedikit mahal kini jual murah.heee jadi akak bertukar ke TESCO. Tau berapa TESCO jual..jeng jeng jeng! RM65 okeh...saya suka, saya suka! (ala-ala mei mey dalam upin ipin tuh..hiks).Kekadang TESCO buat sale susu ni boleh dapat pada harga RM63.50. Hmm sungguhlah menjimatkan.

Ha, empat tin sekali aku borong, ko ado?
Lepas berbuka dan solat maghrib aku bawa Nuha teman pi TESCO, sebenarnya takut gak nak drive memalam nih, dengan cerita orang kena rompak samun kelar segala bertambah ler aku takut. Tapikan, nanti anak aku nam minum susu menda pulak kan..nak tak nak aku pi jugaklah. Kumat kamit lah dok baca segala ayat apa yang ku tahu sampai lah parking. Waktu tu memang ramai sangat lagi pelanaggan-pelanggan TESCO ni. Cecepat aku masuk dan terus ke tempat susu, alhamdlillah ada stok, pastu pi beli Drypers pula. Dulu tukar jenama lain udah merah-merah bontotnya. 

Masa beli Pediasure tu, sale girl tu ada tanya akak if akak ada simpan penyedok susu tu. Aku cakap manada aku buang jer lah. Rupanya kalau simpan bebanyak then boleh redeem dapat setin lagi.Alahai..awatlah hang baru cakap makcik, kalau tak dah banyak tin aku dapat free kan. Then dia suruh akak masuk web Pediasure and join ahli. Owh terima kasih ler kerana berkongsi ilmu. Kenalah akak register kan dah memang susu ni jer pilihan untuk Ahmad Darwish. Okeh later kita cerita tentang benefit menjadi ahli Pediasure nih. Nite!

Comments

SABARINA said…
huh susu mahal tuh, kippi nyer susu 19.90 je utk sepeket....kikikiki....
emma marini said…
anak aku masalah kesihatan, jadi mak pak kerja keras beli susu mahal untuk kesihatan yang optimum. heee
SABARINA said…
patotla pon kalau kurang nutrisi memang doktor suggest amik susu ni pon, sebab kalau budak kurang zat dalam badan nanti dia lemah, lagi2 la kalau kurang makan..kalau alah laktosa memang pakai susu ni la, anak kawan den pon ada amik gak, harga mahal sgt tapi nak wat camana susu lain tak sesuai,
Unknown said…
Ok gak ni...tp ni bukan susu soyakn cam isomil tu..?
emma marini said…
Yup ini bukan susu soya, susu ni cuma takder protein lembu..sesuai untuk budak yang alah protein lembu..
Unknown said…
hye sye nk tnye klu my baby now 11bulan...tp berselera mkn(smpe 4x mkn sehari) n kuat gak menyusu tp berat bdn xnaik..naik pon sket2 je...now mnu susu Enfalac A+...dr suggest mnum susu pediasure or s-26 pe..yg mne 1 elok?n xbuat bdn baby jadi gemuk sgtke?
emma marini said…
Baby perlu ikut tumbesaran seperti dlm graf yg hospital sediakan tu, sama mcm anak saya juga, minum semua okay tapi berat tak naik, jadi minum pediasure dia tak gemuk tapi badan dia kejap gitu dan mmg naik lah berat badan sebb susu ni tinggi kalori.
Unknown said…
nak tnya najis baby korang wrna hitam x minum susu pediasure ni...coz baby sy semenjak minum susu ni bertukar hitam....
Unknown said…
nak tnya najis baby korang wrna hitam x minum susu pediasure ni...coz baby sy semenjak minum susu ni bertukar hitam....
emma marini said…
Kalau minum yang perasa coklat memang hitam la..tapi kalau perasa vanila biasa jer najisnya
Unknown said…
yeke...anak sy minum yg perisa vanilla....tp najis wrna hitam la plak...risau gak....rasanya sbb ape yek??? tp still teruskan gak minum susu ni coz anak sy susah sngat nak makan...
Anonymous said…
Saya ada stok pediasure vanilla..berminat sms saya 0132402965
emma marini said…
tak per kot...kekadang warna hitam juga najisnya tapi tak selalulah...samalah anak saya pun sebb berat badan kurang jadi minum ni naik juga badan dia sekarang ni makan pun dah berselera....
Qashmere said…
Tu harga susu pediasure 1-2 tahun lepas..sekarang ni dah RM76.20 untuk 900gm
emma marini said…
Sekarang ni Speedmart jual pada harga RM71.80, Giant and tesco lebih mahal RM75++...but sometime kalau promotion boleh dapat serendah RM66.88 sahaja.
Azleena Che Din said…
Salam..... Anak saya umur nye setahun Lebih.. N dia xde masalah ape2... Tp sy bg dia pediasure....ok ke? Sbb dia suka la minum susu ni....dia minum kerap gak...sehari 4-5 kali....ok ke eh?
Azleena Che Din said…
Salam..... Anak saya umur nye setahun Lebih.. N dia xde masalah ape2... Tp sy bg dia pediasure....ok ke? Sbb dia suka la minum susu ni....dia minum kerap gak...sehari 4-5 kali....ok ke eh?
emma marini said…
Ok...tak der masalah kalau nak minum susu tu..cuma kalau kes baby underweight dr memang suggest pediasure..
alina said…
As salam..try tgok kt Manjaku..rege dlm RM62 kata doc pakar yg sy jumpe td..
Unknown said…
Anak saya baru 10 bln..susu pediasure yg mana satu perlu saya beli?
Unknown said…
Anak saya baru 10 bln..susu pediasure yg mana satu perlu saya beli?
emma marini said…
elok refer kepada Paed lah kak, insyaAllah dia akan advise susu terbaik untuk anak akak
Anonymous said…
saya sebenarnya confuse dengan sukatan susu ni... 5 scoops for 190ml air kan? rasa macam manis sangat. tapi anak suka.. and anak saya minum 5-6 times per day ok ke eh?
Unknown said…
Ank sye no.2 ni mmg kecik..lepas stop susu bdan umur 2tahun trus xnk mnum susu lg..rasenye nk cbe la...die ade pek percubaan ke sis..atau gram yg kurang ker...
Unknown said…
Ank sye no.2 ni mmg kecik..lepas stop susu bdan umur 2tahun trus xnk mnum susu lg..rasenye nk cbe la...die ade pek percubaan ke sis..atau gram yg kurang ker...
Unknown said…
Nk tnye pediasure lau perasa coklat bau hamis cm susu putih x...ank sy ni xske bau hamis..sblm ni dia mnm dugro coklat...brt bdn xnaiklh..mkn pn kurg..ingt nk try padiesure coklat...
Hi I'm selling susu pedisure
Rm120 1500g.tq
Call 01138851572
Hi I'm selling susu pedisure
Rm120 1500g.tq
Call 01138851572
Logan said…
This comment has been removed by the author.
Kak hana said…
Tqsm. Nk try kt anak
www.organichana.com
Kak hana said…
Tqsm. Nk try kt anak
www.organichana.com
Anonymous said…
Hi,

Terima kasih sebab share information mengenai susu penyedok yang boleh redeem. Lepas ini kena start kumpul. Pediasure memang tolong dalam menaikkan berat badan anak saya serta membekalkan nutrition yang sepatutnya.
Unknown said…
Siapa tahu mcm mn nk dptkn sample susu pediasure.
Unknown said…
Siapa tahu mcm mn nk dptkn sample susu pediasure.
Unknown said…
Siapa tahu mcm mn nk dptkn sample susu pediasure.
Unknown said…
Nk tnya btl ke cara bancuhan susu pedia sure ni xbole ngan air panas or suam krn hilang zat yg ada dlm tu. Mohon pencerahan
leen said…
Setahu sy suam tu blh. Yg panas dan dipanaskn dlm mikrowave x blh.
leen said…
Assalamualaikum hai..
Umur anak sy 1 tahun 4 bulan. Tp brt baru 7.5kg. Tiap kali checkup, nurse mesti bising sbb brt bdn anak naik ckit. Baru2 ni doc pakar sarankn sy tukar kpd susu pediasure. Selama setahun lbh ni dia minum dugro je. Tp bile dh belikn pediasure, anak x suke minum pun. Nangis2 geleng kepala x nk.. Sy dh cuba bancuh susu cmpur pediasure dgn dugro. Tp dia still x nk.. Sape leh bg tips supaya anak selera minum pediasure .. Thanks in advance
Unknown said…
nak tanya berapa sukatan susu utk ank sbenarnya n broa ml air..
Unknown said…
Saya dapat rm60 ja sekotak yg 1.8 dalam rm150++ je kt apple bby house
Unknown said…
Hai sis nak nak tya.. Pediasure ada ke utk bby bawah 1thn..sy Google xjupe...

Popular posts from this blog

Akhirnya..jadi juga kailan goreng ala chinese ni...

My Baby Boy is Sick