Followers

Saturday, March 5, 2016

Dah lama tak masak masak........

Salam to all blogger. Lama sungguh kak M dah masak-masak...dekat 6 bulan juga kot..bukan setakat tak masak.. blogging pon jarang sekali. Setiap bulan ada satu ke dua post aje. Sebab apa? Bukan malas tapi keadaan tangan yang  merengsa kesakitannya. dah tua-tua ni baru nak kena penyakit ala ala excema ni. Alahai memang sakit betul rupanya. Maacam mana le anak-anak kecil yang kena sakit kulit satu badan tu kan.. dah kena tapak  tangan sikit ni pun tak tertahan rasanya, apa lagi kalau kena garam kunyit...wuiiii.. menyengat rasanya.. Pakai sarung tangan..idak le...risau takit bocor kena juga alamatnya. Jadi kak M beli aje lauk pauk di kedai. hah.. nasi pun aku beli sekali. Part basuh pinggan jangan harap ler.. Memang langsung tak basuh,, sebab sal usulnya jadi gini adalah kerana elergik sabun basuh pinggan ler ni, sampai sudahnya berbulan tak baik juga. Krim tangan tok sah cakap ler.. dah berjenis-jenis... supllemen huh cakap aje apa yg kak M tak makan..hahah apa pun kita ikhtiarkan lah semuanya. Segala kesembuhan itu adalah dengan izin Allah.


Nampak tak merah-merah tu....huii pedik dek non...memang lepas mandi akak sapukan krim supaya ia tak jadi kering dan melupas serta keras.. ini kira dah baik banyak kalau dulu memang merah menyala tapak tangan tu. Doakan tangan akak cepat baik yer.

Hari ni memang ketagihan nak masak juga. Hahahha gian sangat ni. Tadi pegi Giant dengan my lil princess. Beli ayam dan ikan. Ingat nak simple aje  so tak mau masak sayur tapi nak juga makan sayur jadi kita bikin kari ikan lah letak bendi banyak banyak dan juga tomato...heee All in One gitu


Kari ikan serba guna, bukan setakat makan dengan nasi. makan dengan roti canai dan roti gardenia pun mantap. Jadi masak banyak pun tak kisah sebab memang confirm akan habis. akak guna ikan selar ajer. Dan siap di siang oleh orang yang jual tu.. akak balik basuh aje dengan air asam.. Hah kali ni kena le akak pakai juga sarung tangan..huhu


Ini pula ayam masak kicap. Kegemaran anak-anak. Alhamdulillah hari ni dapat juga masak untuk family. Dah banyak kali anak anak dok tanya apsal mummy tak masak dah sekarang. Nak makn itu, nak makan ini. Kesian depa....syukur sangat hari ni dapat penuhi keinginan depa nak makan ayam masak kicap. Doakan tangan mummy cepat baik yer nanti boleh le mummy masak macam macam lagi

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...