Followers

Monday, September 16, 2013

kopok lekor, satar dan otok-otok


Kalau dah sampai Cherating harus cuba kopok lekornya. Cherating adalah bersempadan dengan terengganu, sebelah kemaman jer jadi memang kopok lekor adalah suatu yang ada di sekitar tepi tepi jalan di Cherating. Dalam perjalanan balik kami sempat singgah di satu gerai untuk beli kopok lekor.


Agak murak makcik ni jual cuma sebatang yang oanjang dan mentah tu ialah 50sen sahaja. Apalagi mengankut la depa ni membeli kopok lekor. Kak M beli RM5 sahaja sebab tatau sapa yg nak makan. Mungkin boleh bagi mak mertua saja. Bebudak ni pun dah jenuh makan. 



Kat depan ni ada adik dok bakar satar. Jual 3 biji singgit. Ok lah kan. Tapi akak tak beli lun. Hakikatnya dah sangat kenyang sampai tak teringin dah nak makan apa. Cuma adik ilar kak M beli RM5 rasanya.


Ada juga dorang jual kopok ikan dan ikan kering. Iskk tak larat nak beli dah. Kak rumah pun masih banyak. Cuma dok nampak nak balik Shah Alam jer ni...ok jom calloooo..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...