UJIAN...

Kalau kat sekolah..cakap jer ujian mesti semua kecut perut...kalau boleh nak jer ditunda ujian tersebut.....

Begitu juga kehidupan kita seharian. Kak M sekali lagi diuji..dengan ujian yang sangat besar ..kak M rasalah..hehhehe.


Bagaimana kalian bila diuji? Setiap ujian itu adalah petunjuk bahawa Allah itu sayangkan kita.sebab tu bila menerima ujian besar sebegini...kak M terus tenang sebab kak M ada Allah . Jadi ujian itu sebenarnya menetukan sejauh mana percaya kita kepada Allah. Bila diuji kemana kah kita?

Dua tahun yang lalu...memang kak M mengigil bila diuji sebegini..terasa begitu kita dihina sedemikian rupa..terasa betapa tidak adil kita dituduh begitu.dituduh melakukan perkara yang tidak pernah sama sekali kita lakukan.

Hari ni perkara yang sama muncul kembali..sekali lagi kak M mungkin perlu berhadapan dengan prasangka buruk orang terhadap kak m...Alhamdulillaah..dengan keimanan yang kuat In Syaa Allah kak M yakin yang Kak M mesti boleh melaluinya.

Jadi kepada kawan kawan di luar sana behadapan lah dengan segala ujian yang didatangkan untuk kita.... jangan sesekali gentar jika ianya bukan lah salah kita.. mohonlah doa dan lindungan dari Allah swt. In Syaa Allah kita akan diberi petunjuk darinya.

Kak M setuju sangat dengan kata kata dari Ustazah Bahiyah..

"Jika kita tidak dapat mengubah hati seseoarang berburuk sangka terhadap kita..sebaiknya kita dapat mendidik hati kita untuk tidak berburuk sangka pada orang lain"


Untuk itu janganlah sesekali kita mengeluh ketika kita diuji, ia seolah-olah kita menyalahkan Allah swt. Semoga kita semua tabah dan sabar ketika menghadapi sebarang ujian. Percayalah setiap ujian itu adalah menguatkan lagi iman kita.



Comments

Popular posts from this blog

Akhirnya..jadi juga kailan goreng ala chinese ni...

Pediasure susu pilihan

My Baby Boy is Sick