Followers

Saturday, February 9, 2013

Selamat Tahun Baru CIna 2013

Salam siaran buat blogger di luar sana. AMboi hai...lama juga kak-M tak bersiaran kan? Apakan daya terlalu banyak urusan rasmi yang perlu di uruskan, blogging ni kan cuma kerja sampingan ajer.

Sedar-sedar dah pun Tahun Baru Cina yer... Jadi kepada semua blogger-blogger yang menyambut Tahun Baru Cina..'Happy Chinese New Year' dari kak-M sekelaurga. Kak-M sendiri pun banyak dapat limau tahun ni. Kena hantar-hantar ke kejiranan, kalau tak membusuk ler limau tu segala, mana larat nak makan.

Tahun ini tahun Ular Air. Jadi menurut pakar Fengshui yang kak-M dengar pagi tadi, sebab tu tahun ni taburan hujan akan lebih tinggi..Ha kan..sehingga bulan dua ni pun hujan jer memanjang...ha itu menurut kepercayaan mereka ler. Dalam Islam tak der tu semua. Segala kejadia adalah rezeki dari Allah Taala.

 
Tahun ni cuti pun panjang. Jumaat lagi ramai yang dah amik cuti. Ada sekolah yang terus bercuti sehingga seminggu. Jadi ramai yang pulang ke kampung lama. Apapun jagai lah keselamatan kalian. Pandu cermat jiwa selamat. Kalau tinggal rumah lelama elok juga pesan kepada jiran tetangga untuk tengokan rumah kita dan jangan lupa tinggalkan no telefon jadi jika ada kecemasan senang orang nak hubungi kita.

Sekian dulu pesanan penaja.Rerajin tu mari Klik SINI....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...