Followers

Sunday, September 30, 2012

Orang dah bagi, amik jer....

Jumaat lepas di office kak-M dah roger-roger member, tanyakan khabar tentang Belanjawan 2013, Wah kemain exited mak ni tau..huhu. Rupanya masa tu Pak Najib belum on air pun lagi..keh keh keh! Jam 3 petang baru mula. Patutnya sunyi sepi jer FB.

 

Tapi bila malam tu dia aih! Kemain berdesup status tentang Belanjawan 2013 ni. Raya-ratanya melahirkan rasa kegumbiraan. Terutamanya kakitangan kerajaan lah.

Termasuklah kak-M nun di hujung sana..hihi! Alhamdulillah syukur lah dengan segala rezeki yang diberikan Allah. Dalam keriuhan mereka yang bergumbira, ada juga yang merintih kekecewaan. Katanya itu hanyalah mainan politik, nak simpan lah undi dulu..wah! Sampai gitu sekali ya.

Apapun orang dah hulur, kita terimalah dengan besar hati. Yang nak undi ke tak nak undi ke itu hak memansing. tak der kena mengena dengan belanjawan ini. 1 bulan setengah gaji tu, pada kak-M sesuatu yang harus di syukuri. Ambil jer kalau orang dah bagi, kalau tak nak meh bagi kak-M, ngeh ngeh ngeh!

Ha, dapat bonus ka? Nak beli barangan lelongan kak-M boleh jer, cer tengok SINI, kot berkenan kan. 

2 comments:

Hanif Idrus said...

Kami swasta tak dpt apa2....kikikiki

Emma said...

hee. inilah kelebihan untuk penjawat awam, hee apapun semuanya rezeki dari Allah,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...