Followers

Sunday, September 2, 2012

Agar-agar Rambutan.....nyaman sekali

Agar-agar rambutan, nyaman sekali..wah, dah bunyi macam orang seberang ja..kih kih kih. ni apa kes, tengah malam buta dok mengagar-agar..Hahahha. buang tebiat ke apa?

Cik Nuha suruh mummy buat jelly gitu. Nak makan jelly pula anak dara ni. Rosek-rosek jumpa sepeket serbuk agar-agar warna merah. Ahhh boleh ler nih, pastu ada rambutan tin pula kira jadilah kan.

Senang sangat buat agar-agar segera ni, cepat beku pun, dalam setengah jam dah boleh makan pun. Kot-kot emergency boleh sangat ni buat jamu tetamu..heee, lagilah kalau ada sarang yang comel comel, senang nak telan..hahahhaha.


Sepeket kecil agar-agar
1 liter air
250g gula pasir

renehkan semuanya hingga mendidih
sendukkan masuk dalam acuan masukkan tiga biji rambutan tin dan biarkan ia menyejuk selama 30 minit. Sedia dihidang.

mudah kan....?

4 comments:

Hanif Idrus said...

Senang rupanya buat agar2 ni yek....
melalui pembacaan ler..kalau kena buat sendiri entah ler...hahahaha

Emma said...

hee baru tau kan rupanya senang je

teratai said...

Senang n sedap jer nampak. Kena cuba buat ni...

Emma said...

hmmm kalau sejuk dari peti ais lagi sedap...nyaman jer tekak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...