Followers

Thursday, August 30, 2012

Tomyam Putih Ikan Merah, Sangat mahal you!

Dah Masuk Syawal ni tetiba mood memasak jadi kureng. Dok pikir apa yang paling mudah. cari punya cari nampaknya macam nak buat sup ikan. HeHe He, Tapi akhirnya jadi tomyam pula..Rupanya senangnya masak tomyam!.


Terjumpa sepeket serbuk tomyam putih mertua beli dulu. Tadi pi kedai pak Aji nak beli ikan. sekali terbekanan pula dengan ikan merah tu. hangkut ler sekeping. Ko tahu berapa reganya...RM 16 hengget tu..Tu dia eh, mahai berdengung kata orang Kedah. Tapi kan udah nak makan aku bayar kan jer lah



Masak ni memang sangat campak-campak. Hahah, Mudah sangat..memang I Like! gitu. Renehkan serbuk tomyam dalam 500 ml air, pastu masukkan serai yag dititik, masukkan daun limau purut dan ketuk lengkuas sikit, masukkan ikan merah biar dia masak, rasakan akhirnya masukkan segala sayuran yang anda suka dan juga bawang besar yang dipotong lebar..Siap! Mudahnya masak tomyam, baru ku tahu..:)

Dan jangan lupa yer, Segment Terjah kita...


" Hanif Idrus Segmen Menerjah"
sambil terjah sambil berangan naik kereta special ini..jom SINI

2 comments:

babycomel said...

kita xpernah cuba masak tomyam dgn ikan.. mybe one day nanti boleh cuba. xpernah tau camne rasanye tomyam ikan :) hehe,

Emma said...

heeeee, sesekali kena cuba sesuatu yang baru. Sedap juga ni. kalau tomyam merah letak ikan pun sedap juga rasanya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...