Followers

Monday, June 11, 2012

The Wedding at Perumahan KEDA, Langkawi

Akhirnya majlis yang ditunggu pun tiba. Hari Sabtu 9 Jun 2012 majlis kenduri kawin ini dilangsungkan di perumahan KEDA Langkawi. Kami sedara semua berkumpul di satu stesen pada jam 12 tghari sebelum berarak beramai-ramai.

 Ha! Pengantin memang kena senyum jer sepanjang hari. Inilah Nurul Aini, sepupu suami kak-M, dah selamat pun jadi bini orang. Lepaih ni jadi orang pulau la hang. Jangan risau lama-lama hang pandailah cakap utara. Kalau tak paham sila buka kamus yea..mueahahahhahaa.. Cool Nani, memang nampak naik seri pengantinnya.

 Ini pula Nani dengan sepupunya. Tidak keterlaluan lah kalau kak-M kata sepupu-sepupu Nani ni memang jelita, wakakkaka, maaf la Nani na. Apapun hang tetap ratu di hari itu.

 Tu dia, semua dah ready nak makan beradap. Lauknya sama jer dengan lauk rakyat jelata cuma ada tambahan Udang panjang dan oren twister jer. Memang sedap Orang KEDA ni masak. Nanti hang belajaq lah masak dengan mak mertua ya Nani. heeeee

Ini nak makan pun maintain senyum jer dia

 Ini pula tok besen..heeeee

 Ha! Ni lah namanya gendang silat. Masa berarak tu kami diringi oleh muzik gendang silat ni. Tapi kak-M rasa macam bunyi gendang Keling ja..wakakka, apapun memang sangatlah tradisional. Kalau di Selangor pengantin diarak dengan paluan kompang.

 Eh,Eh! Macam ku kenal jer orang ini, tapi dimana ya?

 Tu dia, awat makcik? Dok pikiaq nak nak beli tambah pyrex lagi ni..heee, jangan marah ya Bonda mertua, satni kita singgah lagi Idaman Suri. Hangkutla berapa banyak suka.

Majlis kendiri ini memang sangat meriah dengan lauk pauk yang sangat sedap. Terima kasih jemput kami, lain kali jemput lagi tau.

2 comments:

SABARINA said...

kikikiki...memang jelita la gambor2 kiter...muahahahah...mama tu tgh dok ingat apa la tuh

Emma said...

mueahahahahh, jelita sangatlah...mama tu dok pikior apa lagi nak buat lepaih ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...