Facebook Adicted

Kadang-kadang tu terdetik di kotak fikiran ni (ceehwah, sasterawon gitu..kih kih ) bahawa teknlogi dan kemudah yang keterlampaun ini melekakan kita, menjadikan kita lebih malas. Fenomena ketagihan Facebook ni memang sangat nyata. Sekarang dah ada pula lagi Cinta Muka Buku. Anak akak yang pompuan sampai dah hafal lagu tu..huhuu.... Facebook adalah satu jaringan komunikasi yang sangat mudah dan praktical. Asal ada internet dan komputer semua orang mampu berfacebook.

 Hahahah! Amacam? Ada berani pakai macam ni?

Malangnya apa yang berlaku, FB kini lebih menguasai kita dari kita menguasainya. Mana tidaknya kerana FB kita lewat mengerjakan solat, kerana FB kita sanggup tak makan tengahari, kerana FB kita sampai tertinggal bas, kerana FB lauk di kuali pun boleh hangus, kerana FB kita kena tipu, kerana FB kita abaikan kerja hakiki. Memang tidak dinafikan banyak juga kebaikkannya.

Anak-anak semumur 5 tahun pun kini ketagihan FB, tanpa kawalan rapi ibu bapa memanglah sangat bahaya kerana dunia internet ini tanpa sempadan.

Paling banyak posting lebih kepada adu dampa. Sakit perut pun nak post, pening kepala pun nak post, Apapun itu kan wall mereka jadi kalau tak suka unfriend je...wah...sangat telus kan. Straight to the point!. Pada Kak-m usahlah jika jadikan lama ini sebagai tempat kita mengadu, ada baiknya kita berdoa kepada Allah agar kita dipermudahkan segala urusan. Paling menyedihkan bila foto-foto peribadi juga turut menjadi tatapan umum. Sangat tidak menyenangkan.



Apa pun itu hanya pendapat kak-M, tak perlu LIKE pun..heheheheh...saya punya wall saya punya suka..tak gitu?

Comments

Kazman / Sue said…
makin lama makin bahaya la FB ni.... memang kena kawal....
emma marini said…
ada org tak tidor dua hari dok layan fb..huhu

Popular posts from this blog

Akhirnya..jadi juga kailan goreng ala chinese ni...

Pediasure susu pilihan

My Baby Boy is Sick