The Fantastic Story at KUNDASANG SABAH - Episod 5

Destinasi terakhir di Kundasang ini ialah ke Pekan Ranau. Tempat ni memang takder dalam pelan asal. Cumanya selama kami berasa di Kundasang ini, kerap sangat nampak orang jual durian tepi tepi jalan. Memang musim durian ketika ini. Kak M teringat seoarang pelajar Kak M memang berasal dari Ranau dan dia dan keluarga mengusahakan pernigaan durian. Ahhhh memang cantik sangat.


Kak M berjaya menghubungi beliau dan beliau dan simpankan dua bakul durian untuk kami.. Amekkau!.Melantak le makan durian. Student Kak-M ni nama dia Fazeera Ujin, dia adalah pelajar master. melihatkan cara dia buka durian tu memang Perghhhh.. tabik springgg mak!


Hah! tengok tu Mak esah kemaik suka lagi dapat makan durian free..heheh...macam-macam jenis durian ada termasuklah Musang King, Tembaga dan tembaga hijau.


Okey..Fazeera dierumuni oleh semua orang yang nak terkam je durian-durian tu semua. Tengoklah orang-orang lain yang tak berkenaan pun pelik menengokkan kami makan kat situ. Sebenarnya kat Pasar Ranau ni hanya ada belian secara pukal dan pajak aje.. takder jual sebiji-sebiji. sebab tu orang-orang yang lalu lalang sepertinya terhenti seketika.. apalah sedag berlangsung promosi atau apa? hahahah


Okey nampak tak sarah Nuha dah berada di depan sekali, dia adalah peminat durian no 1.. mana Ahmad? Cer cari...heheh .dida dok maraton kat luar..sebab dia tak makan durian.


Okeh kakak-kaka, abang-abang semua menunggu dengan penuh kesabaran.


Ini kak long kawasan..hah jangan main-main...

Comments

Popular posts from this blog

Akhirnya..jadi juga kailan goreng ala chinese ni...

Pediasure susu pilihan

My Baby Boy is Sick