Kegilaan Apakah ini..Sungai Buloh?

Huh, apa yang ada di Sungai Buloh? Apa lagi kalau bukan deretan tapak semai menjual pokok-pokok bunga. hah...ya ampun.....Kak M dan pokok memang tak dapat dipisahkan.

Petang semalam Kak M hantar Nuha ke rumah kawan di Sunway Kayangan. its gegirl time. Tak perlah asalkan dia happy, dok rumah pun macam tak der kawan. So jam 11.30am Nuha ke rumah Jasmine. Kak M nak ambil Danish dari tuisyen pun masih awal sebab tuisyen habis jam 1.15 tengahari. Jadi akak bawa lah ahmad lajak ke Sungai Buloh..yes! itu memang sudah dirancang sebenarnya..heheh. Big Boss outstation so it my own time...my time.



Dari Sunway Kayangan tu, perjalanan ke Sungai Buloh tidak lah begitu jauh dalam 20 minit insyaAllah sampai, dan trafik kat situ pun ok, tak sibuk.

Sampai je kedai pertama, hu hu nangis akak nengok poko-pokok bunga. Masa tu memang rambang mata macam nak hang kut semua. But tujuan asal akak nak cari pasu cantik cantik nak gantikan dengan pasu di rumah yang pecah.

Tapi sangat kecewa sebab pasu kat situ teramat lah mahal..mahal mahal mahal!. Memang pengsan, sebab akak cari pasu dalam lingkungan RM20 ke bawah. Apa yang akak nampak dan berkenan reganya RM45 dan ke atas... jadi akak ambil juga 2 biji. Satu rega RM45 dan satu lagi RM40 hmmm, sabor ajelah.

 


Jalan jalan dalam tu berkenan lah pokok keladi satu ni..tinggi pokoknya. dan menarik..alkisah akak kan suka keladi ni..hah miang-miang keladi tau, bertambah miang bertambah menjadi..hik hik hik... Ambil le sepokok RM30...gasak sebab berkenan kan..Waktu tu Ahmad Darwish dan merungut, haus katanya. lepas bayar terus chiow.. mujur ada air masak dalam kereta, lega.. kalau tak mahu akak kena singgah gerai beli air ikat tepi untuk Ahmad.



Akak drive je ke depan sikit, hahah singgah satu lagi tapak. Perghhh lagi nangis...MURAH!!!!!!!!!. Nyesal tak sudah singgah kat tempat first tu, kedai ni no.53 okay.. akak beli lagi pasu yang memang dicari tau berapa rega? RM13 tapi di baginya rega RM10 gitu okay kasi akak 2 biji ya. TQ. Memang waktu rasa macam bawa lori kot..main beli je...

 


Jalan jalan nengok pokok-pokok bunga..hmmmm rasa macam tak mau balik..akak hangkut dua pokok... keladi juga ya....hihihihi..kembang setaman daun daunnya..HIJAU! i like! dan pokok tu RM28 dan dijual pada rega RM25..owh i like lagi. Dan akak beli tanah sekampit RM10.. jadi jumlah semua RM80.... tak sampai seratus.. kedai pertama tadi RM113 okay...hoii nyesal nyesal... 

Tak per len kali kalau nak pergi cari kedai no.53.. dan PASTI, akak akan datang lagi, dan lagi dan lagi...



Comments

Popular posts from this blog

Akhirnya..jadi juga kailan goreng ala chinese ni...

Pediasure susu pilihan

My Baby Boy is Sick