Followers

Saturday, May 16, 2015

A Short Break at Bagan Lalang, Selangor

Huh! Berjabu akak tak update blog ni. Statistik pengunjung pon makin berkurangan. Tersangat lah busy kak M ni. Sorry bebenor le kepada member-member yang nunggu berita dari akak.

Sebenarnya memamng banyak cerita terkini yang akak nak kongsi. Cerita jalan-jalan, cerita jalan-jalan, cerita makan-makan dan banyak lagi. Hah, cerita pes nasi arab pon ada...hik hik

ini cerita beberapa minggu lepas. ala..masa cuti hari buruh tu..ha kan ke kita cuti 4 hari. Maka big bos telah merancang satu percutian pendek di Bagan  Lalang.

Dekat aje dengan Shah Alam, dalam Selangor juga, lebih kurang dalam satu jam aje dari Shah Alam.


Apa yang ada di Bagan Lalang ni..Hah! Apa lagi, pantai le. Memang tujuan utama raikan sekali. Sebab utama datang ke sini pun sebab nak bawa anak-anak mandi laut. Kebetulan hari tu kena pula dengan Birthday MAMA, jadi kita raikan sekali. Ayah Sepul dan Maklong pun ikut serta.


Yuk! Baby Zaara pun nak mandi laut tau...
Hah..sempat juga Zaara tidur lama di riba nenek. Sedap dibuai angin pantai sepoi-sepoi bahasa. Paling best kalau dapat bbbq sini. Asalnya rancangan memang macam tu, tapi.....rancangan diubah saat-saat akhir disebabkan kesuntukan masa nak cari bahan-bahan haaa,, plus kereta pun dengan kain baju.

Dek cuti panjang ni, memang ramai sangat rakyat jelata datang bercuti di sini. Hoi...letih nak cari parking. Sampai je sana dekat sejam juga tunggu Seri Malaysia siapkan bilik...dah selesai check in, jam 4.30 bari gerak ke pantai Bagan Lalang...huhu..sungguh meriah, ala-ala Pantai Port Dickson juga, cumaaaa pantainya tidak begitu bersih.

ha kau, ramai kan....menyemut je nampak. tapi best , macam-macam gelagat ada.


kan...betapa gumbira main pasiaq! kat Shah Alam takboleh main pasiaq ..


lebih kurang jam 6.45 baru le semuanya naik...jenuh le mak nya nak bersihkan segala pasiaq tu sebelum naik kereta. Toilet depa pula takder air..elok kalau dapat bawa 5 liter air kosong untuk bilas-bilas anak anak nih. ni pun jenuh le nak ajak naik, masih suka ria main pasiaq...hehe.

dah...siap siap nak nak makan malam pula ya...tata

1 comment:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...