Jendela Bali...


Ini cerita petang semalam. Hubby tak sihat jadi berehat jer di rumah. Kak M memang dah awal awal ambil cuti untuk minggu ni. Saja jer nak berehat dirumah. Lagi pun cuti tahunan masih banyak berbaki.


Selepas hantar anak anak ke sekolah hubby ajak kak M brekfast sesama. Kak M memang biasanya makan di rumah. Macam biasa.minum tea dan roti bakar atau milo milo atau secawan oat saja. Tapi melayankan tekak hubby yang tak sihat tu kak M pin ikut ler bersarapan di luar. 

Pusing punya pusing akhirnya kani ke seksyen 8 ke reroran soto klang. Kedai ni memang terkenal dengan lauk yang super banyak. Hubby nak makan bihun sup, orang tak sihatkan jadi tekak pun nak telan sup yang panas. Kasi tambah tenaga gitu.

Kak M pula makan bihun goreng jer sama teh tarik kurang manis.

Selesai sarapan kami balik rumah rehat. Tengahari tak makan sebab plan nak makan dengan anak kat luar. Jadi lepas ambil Amierul dari sekolah terus kami Ke Jendela Bali. Dah lama juga kak M teringin nak cuba menu di sini. 


Rekabentum restoran ni memang sangat unik. Konsep bali dan menu lun memanv bali lah juga. Kami order set untuk dua orang makan yang dalam bekas kat atas tu. Ada nasi kunyityang ala ala macam pulut sikit. Kemudia disaji bersama kangkung goreng cili, keropok, ayam pandan, dan ayam goreng. Ada juga dua jenis sambal yang dalam bekas macam lesung batu tu. Huhu..sangat Bali kan?

 Amierul pula makan grilled chicken with black pepper sause. Rasanya? Ahemmm not mybtaste lah..heee..tapi puas hati sebab dah cuba. Anyway kak M suka tea lemon honey dia yang sangat marvelous!.




Minum tea lomon honey ni rasa segar jer tekak. Terasa honey dan leom dalam tea ni. Cawan pun cantik kan? Heeeee


Beginilah suasana dalam restoran ni. Cuma yang pelik takramai krang datang.Amier asik dok tanya kenapa kita jer yang makan kat kedai ni..halal ke ni? Hehe.. pandai anak mommy..of course Ler halal sayang.. kak M rasa mayber kurang promosi lah kedai ni. Kena usaha keras sikit. Atau mungkin agak eskelusif untuk golongan di kawasan temlat tinggal kami ni. Anyway harganya tak ler begitu mahal. Just nice.


Jadi kalau ada sesapa nak mencuba Retoran Jendela.Bali ni terletak di Jalan Kristal.,Seksyen 7 Shah ALAM.




Comments

Popular posts from this blog

Akhirnya..jadi juga kailan goreng ala chinese ni...

Pediasure susu pilihan

My Baby Boy is Sick