So exciting Bukit Gambang Water Park

Mai nak cerita pula sambungan kisah cuti cuti kami ke Bukit Gambang..heeee.. Bialalah yang paling melompat kegumbiraan ialah anak anak. Mak bapak sibuk kira budget cukyp ke idak..hahahahhaha


Sebelum masuk sini harus lah beli tiket kan...hehhe..yang bawah 90cm tak perlu bayar tiket...heee..maka Ahmad pun diukur ketinggiannya...hahah...memang ada lebihlah 2 inci kot..memula tu depa kata dah twrlwbih dannkena bayar..ohoooo berkira lah sangat kan..suami akak cakap alah cincai jer lah diknon...then lepas lah kira cincai..yg lelain tu kami dah amik pakej memang termasuk tiket cuma tambah 2 tiket kanak kanak untuk Nuha dan Syabeel jer. Kanak kanak punya tiket cuma RM16.90 jer...hahah tak leer mahal kan..

Jadi akak kena beratur untuk tukarkan tiket dengan gelang sticker tu. Ok ada budak water park situ akan tolong padangkan pada pergelangan tangan.Sebelum masuk tu elok juga isikan kredit dalam tag pada gelang tu sebab kat dalam kawasan waternpark tu tak terima cash untuk sebarang pembelian atau penyewaan. .

Akak masukkan RM100 dulu. Kalau tak cukup nanti kat dalam boleh top up gitu.macam top up duit credit tepon tuh hahahhaa.


Masa ni baru turun dari tram..diorang panggil ni tram tapi pada akak elok lagi kalau namakn nya shuttle bus. Bus ini akan ulang alik amik dan hantar penumpang dari apartment ke water park dan sebaliknya. RM 2 dikenakan untuk trip  pergi dan balik.. huhu duit saja kalau katang sini kan..



Paling suka ialah Ahmad. Biasanya dia dok jwrit jer menyebut bas bila nampak bas kat jalan raya.tapi kali ni dia sendiri naik bas kan..haha memang exited habis...bising jer mulytnya dok citer itu ini.


Jarak antara apartment ke water park tidaklah jauh, cuma 300m. Hehhe kalau nak drive sendiri dan park di kaqasan tu pun boleh saja. Lebih sesuai lah naik bas. Boleh juga merasa bebudak ni naik bas. Lagipun kami amik pakej dan tiket memang dah termasuk dalam tu.


Secara amnya tempat ni tak lah hebat mana.kecik je lun kawasan dia. Lebih kyranf macam water world kat shah alam tu. Walaupun kecik agak exiting juga. Ada lah slide dan lain lain yang agak menarik. Bebudak ni asalkan dapat main air dah tak kisah tempat tu macam mana kan. Kalau dapat mandi kat swiming pool apartment pun dan suka yeramat.


Kat sini best juga. Akak lepas lama kar kolam ni temankan Ahmad Darwish. Risau juga kot twrlepas ke tempat yg lebih dalam. Boleh sewa pelampung ya. Semestinya dengan Kredit yg kita dah letak pada taq kat tangan tu. Kami sewa pelapung warna biru yg mcm cekelat 8 tu hahhah..yg tu semua area boleh guna..rega sewa cuma RM10 tapi deposit RM2 jadi kena tag RM12 lah..kemudian sewa yang single juga RM8 jer dan depoait RM2 makan tag lah RM10..gitu le kiraan matematiknya..hahaha


Ha kau..tergolek golek bebudak dua orang mandi manda. Huh slide ni memang syok..beepuaing pusing depa. Dah nak sampai bawah kemain menjeri4 lagi.


Satu lagi perkara elok juga sewa sebiji cabana ni buat tempat lepak dan ketak barang barang. Sebab bawa bonda mertua haruslah kami sewa. Agak mahal juga..RM35 dan deposit RM10 maka tag RM45 gitu...bila nak balik nanti dah pulangkan semua baru depa akan pulangkan deposit. Kemain lena nyentak bonda mertua kat cabana ni. Anak menatu cucu cucu meleka mandi mandi sampai lebam. Dah penat kul 12 tgh macam tu kakut kelaparan.

Makanan sedikit mahal lah
 Kalau set nasi minyak ayam merah tu sekali air ialah RM9.80. Tapi sedap juga
 Selain tu akak beli chicken chop dan fish n chip..boleh tahan juga rasanya. Melicin depa ni ni hadap..waaa...tu la kalau datang tempat gini memang redho lah dengam duit ringgit kalau tak tak enjoy..asik terpekin pekin. Minda dah kena set yang pasti akan banyak belanja kat sini.


River area ni agak adventure. Daddy bawa Danish dan Syabeel jer sebab sini agak dalam. Memang kena dok atas pelambung. Nanti akan menyusur masuk ke tempat sejuk...air terjun dan sebagainya.


Kolan penguin ni popular juga sebab  sebab ada curahan air dari takungan mulut ikan yang kat atas. Ahmad memang takut dangat dengan ikan tu. Tak nak dia dok sini..hahahahah.


Ok Nuha sedang posing di atas slide. Woohoooo!

Lebih kurang jam 4.30 kami siap pulangkan semua benda dan dapat kan deposit serta ronda ronda dalam kedai sovenir tu. Tetiba teringat akan tiket safari dan night jungle.

Aiya sudah terlepas daaaaaa...safari punya masa ialah dari jam 2 hingga jam 4ptg sahaja. Jadi balik apartment dulu mandi semua air bersih dan siap..lepak jap lepas maghrib naik bas tu ke night jungle. Ada animal and fire show at 8.

Overall memang terhibur dan seronom dengan percutian kali ini.

Comments

icha fariha said…
Dah besaq dh darwish. chumel. :)
emma marini said…
Banyak akai tu mamat tu..ribut.
Sharinginfoz said…
Seronok juga kat sini
emma marini said…
Yer memang seronok sangat

Popular posts from this blog

Akhirnya..jadi juga kailan goreng ala chinese ni...

Pediasure susu pilihan

My Baby Boy is Sick