Balik kampung

Sudah menjadi rutin setiap minggu kami pasti akan pulang ke kampung mertua di Klang. Kalau tak der apa apa urusan pasti pagi sabtunkami akan berkemas dan seawalnya ke Klang untuk bersarapan bersama mertua.

Minggu ni hubby ada urusan perlu kejabat pada jam 4 petang jadi tak lah balik Klang...macam biasa kak M masak untuk hidangan keluarga.

Menu mudah jer..kari ayam dan sambal tumis telur goreng.

Tetiba anak gadis turun bagitau daddy suruh siap nak balik Klang..aiyooo dok tengah masak ni. Rupanya daddy tak jadi ke pejabat..arhhhh apa lagi masuk bekas la semua menu hidangan hari ni..


Mertua saya ni cerewet sangat bab bab makan ni....masaklah apa oun kalau yak kena dengan seleranya pasti dia tak jamah pun. Samalah kali ni..nampaknya kami anak beranak jer yang perabih lauk pauk ni..heeee..dia cuma makan ikan bilis yang dia sensiri goreng..heee.tak per lah...len kali kita masak menu lain pula...

Apa pun yang kita buat haruslah dalam keadaan ikhlas..kalau masak untuk menunjuk nunjuk pasti yak berkat...tak der maknanya orang muda cakap....apapun alhamdulillah menu ni semua habis....




Comments

Popular posts from this blog

Akhirnya..jadi juga kailan goreng ala chinese ni...

Pediasure susu pilihan

My Baby Boy is Sick