Followers

Wednesday, December 19, 2012

Anggaplah ia sebagai hobi, pasti anda gembira

Kata orang kita akan bahagia kalau kita suka akan pekerjaan yang kita lakukan. Kita suka masak maka kita akan bahagia kalau dapat jadi chef. Gitu ker? Kalau gitu boleh ler andainya kita umpamakan juga untuk kerja-kerja lain.

Ada tak yang suka iron baju? Atau melipat kain yang baru diangkat dari ampaian? Ramai yang merungut...alahai baju belum iron lagi la...alahai, banyaknya kain melonggok meninggi gunung belum dilipat lagi.

Bagi mengatasi masalah 'alahai' tersebut. haruslah kita anggap ianya sebagai hobi baru kita. Hobi adalah sesuatu yang kita sukai lakukan.

Iya...hobi saya hari ini ialah melipat kain..yeahhhh! Bahagia sekali!


5 comments:

Asyifa Mustaffa said...

x bole nak kata...hehe...part nie mmg x berapa nak hobi....kadang 3 hri pnya longgok bru datang mood nak buat....:)

Asyifa Mustaffa said...

x bole nak kata...hehe...part nie mmg x berapa nak hobi....kadang 3 hri pnya longgok bru datang mood nak buat....:)

Emma Marinie said...

ha kan? Dok kata dah.....

LanaBusyBee said...

eee kalau atun pun susah nak jadikan hobi huhuhu...tapi akan jadi rajin kalau ada cerita yang nk layan, cthnya baru pas dunload adam hawa ka,sambil tgk sambil lipat, memang menjadi, tgk2 dah habis dah hahahaha

Emma Marinie said...

kekekekek, sama ler tu...kami dok layan kartun pun jadi lah..sedar2 dah habis lipat..ngeee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...