Pengaruh filem dan drama, Julia? Adan Hawa?

Sekarang ni tengah meletop Slot drama Adam dan Hawa melalui chanle Astro 134, erkkk korang tengok ker? Kak-M dah masuk episod 38 baru tengok..hahahah, Almaklumlah ibu bekerjaya ni kan, macam-macam hal kena buat dan perlu didahulukan, lagi pun citer tu start jam 10malam, aku dah 18 kali menguap waktu tu.

Satu lagi citer Julia di TV3 pada jam 7malam. Tengah hot juga Julia ni. Ha, yang ini kak-M layan juga, tu pun dah hujung-hujung ni macam sedap pula citer nya. Sambil layan anak-anak makan aku layan jap TV ni.

Korang kan kalau nonton drama melayu segala apa yang sebenarnya korang layan...jalan cerita? pakaian pelakon? fashion? emosi? watak? kereta? lifestyle? makeup? atau apa?


Heee, jangan tak caya kalau ada sudah sekarang yang mula memakai tudung ala-ala Ain Hawani tu..hik hik? Kan, lihat betapa besarnya pengaruh rancangan TV ini kepada kita. Dan tak mustahil nanti akan ada di pasaran Tudung Hawa..kelassss gitu. 

sama juga dengan drama-drama lain kan? Mesti ada sedikit sebanyak yang akan mempengeruhi kehidupan kita. Kalau kak-M ni, aku memanjang jer mennegokkan hiasan dalam rumah depa..Hahahahha, pastu juhung mingu ada jer lah projek aku ubaha perabot sana sini. Keh keh keh, jenuh kan kalau melayankan sangat pengaruh ni. 


Satu lagi kalau ada scene kat kampung, hah aku perati jer pokok-pokok bunga macik tu dok siram..huih! lawa gak kalau susunnan gitu, hah! malam tu juga aku keluar susun cara tu...wakakakakak. Hmmm begitu ler kaedah nya.

Satu lagi kalau filem atau drama tu ada scene di luar negara, ha siap, pastu aku akan google ler apa lagi tempat menarik kat situ, pastu buka web air asia survey pakej..hihii...

Hmmmm kalau kak-M ni bukan ler sangat melayankan cerita drama tu, lebih ke lain kisahnya...heee, apapun enjoy your life!..wokeyyyy.

Comments

Popular posts from this blog

Akhirnya..jadi juga kailan goreng ala chinese ni...

Pediasure susu pilihan

My Baby Boy is Sick