Followers

Sunday, November 11, 2012

Anugerah Skrin yang pudar

Rasanya ramai juga kot yang menontoh Anugerah Skrin hari tu, tak kurang juga ramai yang tidak menontonnya dan ramai juga yang menonton separuh jalan.

Kak-M antara yang menonton hingga habis. Ramai yang memberi komen diFB sehari selepas Anurah skrin tu ke udara. Memang panas komen-komen ni. Ramai yang tidak berpuas hati dan ramai yang cakap membosankan...bla, bla, bla...apapun tahniah kepada pihak penganjur kerana berjaya menampatkan juga Anuerag Skrin ini akhirnya.


Pada pandangan peribadi kak-M yang tak berapa professional ini kan. Konsep yang di gunakan tu sangat tidak menepa tujuan asalnya. Konsep fairy tale itu bagus mungkin pengarahan agak kurengggg. Sepanjang perjalanan anuegrah tersebut kak-M cuma seronok pada scene Snow White dan Kapten Hook sahaja serta scne Duyong, Badang dan Robin Hood. Walaupun sedikit kecacatan berlaku skrip Rosham Noor sebagai Kapten hook tu, masih tidak memincangkan segment.


Kehadiran cermin ajaib itu cukup membuang masa dan menggangu. Kak-M rasa pengisiannya memang kurang. Cerita dalam cerita nampaknya pengarah ini cuba ketengahkan. Mungkin sebab keinginan untuk menampilkan begitu banyak watak menjadikan anugerahkan ini begitu caca marbah. Datuk bendara sangat mencuitkan hati Nanum Sultan, nenek kebayan dan putera serta puteri itu hanya melewatkan majlis. Cerita kisah cinta Puteri Anastasia dan Putera Adi Putera itu boleh lah dikira menarik.

Kak-M percaya kalau diberi mandat kepada KRU production untuk mengarahkan nya seperti Musical Movie mereka tu "Magica" pasti sesuatu yang istimewa dapat dipersembahkan.

apa pendapat korang?

2 comments:

hananhadila said...

hanan antare salah sorang yang tengok kejap je , then masok tido . hanan sokong sume pendapat kak M :)

Emma said...

keh keh keh,, hmm tatau ler mana silapnya kan....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...