Followers

Saturday, October 13, 2012

Reading Time

Selesai makan tengahari, mommy dah kerah Abang untuk buat latihan sebagai persediaan peperiksaan minggu depan. Kalau tak suruh memang liat badak ler nak mengulangkaji. Jadi Abang pilih untuk buat latihan Imlak.

Time to get #Whatchuwant at #ChurpOut2012!


Selesai sejam latihan Implak, mommy mula nak sereka baju...huhu, ni kan hobi mommy, jadi mommy cakap sesambil mommy sereka baju abang bacalah buku apa-apa boleh mommy dengar sama. Mommy pun tumpang dapat ilmu.

Jadi abang pun memilih untuk membaca buku Kisah Nabi dan Rasul Siri 1. Kakak Nuha pula baca komik upin dan ipin. Ahmad masih ketiduran.


Macam tu lah melayan anak-anak, kena mak nya ada sama, nak harap depa sendiri-sendiri baca memang harapan lah. Alhamdulillah habis juga satu bab dia baca dan secara langsung mengingatkan kembali ingatan kak-M pada kisah-kisan Nabi dan Rasul yang hampir lupa di telan zaman. Terima kasih Abang, sebab abang baca mommy pun tumpang dapat ilmu. Alhamdulillah.



2 comments:

Hanif Idrus said...

Biasalah bdk2 kena paksa...kalau tak asik bermain..
Same anak aku tu....hehe..

Emma said...

haha.....dia lupa yang dia tu budak sekolah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...