Luangkanlah Masa Untuk Anak-Anak....

How long you guys spent ur time with the kids....me? hmmmmm, I'm the one who pickup kids from school every day. I'm the one who cook and eat with kids everyday and i'm the one who helps them finishing their school homework so how long is it?

Dalam zaman moden dengan ibu bapa yang bekerja nih, memang sukar untuk mencari waktu bersama anak-anak unless mak atau bapanya adalah seorang suri rumah atau cikgu atau bekerja dari rumah.


Bagi kak-M meluangkan masa untuk anak-anak adalah sesuatu yang sangat penting, sangat berharga dan sangat menyeronokkan.

Kak-M adalah orang pertama yang akan mendapat berita dan cerita mereka di sekolah setiap hari. Sepanjang perjalanan mereka akan pok pet bercerita itu ini ...semua aktiviti yang berlaku sepanjang persekolahan. Sesudah mandi dan pakai baju tidur kak-M akan hidangkan makan malam sambil makan dan sembang lagi. Selesai solat maghrib bersama kak-M akan teman dan bantu mereka siapkan homework. Secara amnya memang sepanjang masa juga kak-M di sisi mereka.


Paling gembira, ketika makan coklat sambil menonton movie. Kalau hari minggu bertambah seronok sebab ada cerekarama..heeee, kalau hari biaa tu kekadang tak sempat sebab banyak homework. Sesambil tu kak-M main game iPad dengan mereka..hhu, riuh sekampung berebut iPad tu.

Jadi anda bagaimana?

Comments

Popular posts from this blog

Akhirnya..jadi juga kailan goreng ala chinese ni...

Pediasure susu pilihan

My Baby Boy is Sick