Followers

Wednesday, May 16, 2012

Mee Goreng

Mee Goreng lagi. aci tak? ahhh aci tak aci tu ler dia makanannya hahahhaa. Ntah tetiba terasa nak menggoreng me. Mungkin terasa bahan bahan semua lengkap, jadi goreng mee pon sodap. Ini kira makan malam. Jadi akak goreng sikit jer. Malam malam ni jangan makan bebanyak, sikit sikit boleh..heee yer la tu kan. Okeh jom layan Mee Goreng Versi malam...wallawei!


Mee Goreng

Bahan-bahan:
Cili kering satu sudu (akak kisar bersama ikan bilis, 2 ulas bawang putih dan seulas bawang merah)
Udang, sotong dan daging (nak letak ayam ker fish ball ke ikut suka lah.
sayur sawi
kobis
sos tiram satu sudu besar
gula dan garam secukup rasa

Cara-cara:
Tumiskan bahan kisaran hingga agak garing, masukkan sotong, udang dan daging. biarkan seketika agar lauk lauk tu dah masak, kemudian masukkan sos tiram, letakkan garam dan gula secukup rasa. Masukkan mee dan gaul rata. Akhirnya masukka sawi dan kobis serta biarkan seketika dan tutup api. Siap untuk dihidangkan.

hmmm sempoiiii kan, versi malam punya..huhuhu


2 comments:

Hanif Idrus said...

petang-petang ni tengok makanan buat lapau ajer

Emma said...

makan jangan tak makan..heeeee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...