Followers

Tuesday, February 14, 2012

Asam Pedas Daging

Kalau dah hari-hari masak, jadi tatau pula nak masak apa. Kerana terlalu teruja dengan hidangan Asam Pedas Daging dari dapur Kak Jee tempoh hari. Pastu, Abg Mat Gebu pula menghidangkkannya ,dan lain-lain blogger juga...wah dah macam kena demam Asam Pedas Daging. Ahkak pun turut terjebak. Masakan asam pedas ni bukan lah favourite akak tapi dah terlalu teruja dan akak cuba lah juga. Masa singgah kedai Pak Haji ada pula daun kesum dan bunga kantan yang memang bahan utama mengharumkan masakan ini. Resepi nya you all bolehlah semak di dapur kak Jee dan di dapur tanpa Sempadan. okeh. jadi layan jer gambar yang tak seberapa ini.



Dah rupa kari daging pun ada, macam gulai kawah pun iyer..hahahah, apapun rasa asam pedasnya tetap ada.Masa tengah mendidih daging ni, Danish dah dua tiga kali datang dapur tanya..emmmm sedapnya bau, belum siap ker...heee baunya memang tak tahan, terus kelaparan..Hancuss diet ahkak..Tak per esok sambung diet semua.heee

2 comments:

Kazman & Sue said...

uiikk... nampak menyelerakan...terus pi makan tghari la ni ...

Emma said...

ahhhh..memang pun tapi agak pedas la..cili jenis pedas rasanya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...