Followers

Monday, July 4, 2011

kenapa berat tak nak turun

Berat oh berat apasal la kau tak nak turun turun. Kalau lah berat itu dapat menjawabnya, beginilah jawapannya:



1. Kurang bergerak
Rutin pekerjaan sekarang ni, manusia lebih ramai duduk depan komputer tanpa bergerak gerak selama hampir berejam-rejam. Jadi bagaimana kalori nak terbakar.

2. Makan terlalu banyak.
hahaha telah la kan, kalau dah tak bergerak-gerak dari kerusi pastu makan pula terlalu banyak,jangankan nak turunkan berat malah menambahkan lagi berat.

3.Makan sambil berdiri
Yang ini pun daph jadi satu tabiat.Hadoii sambil dok jalan jalan dalam office or sambil dok menuggu mesin fotostate tu siap menjalankan tugasnya, kita pun sedap dok kudap-kudap dan tanpa disedari tah apa apa makanan yang kita ambil. Kebanyakannya yang tinggi kalori dan langsung tak berkhasiat

4.Sering mengunyah
Yang ini tabiat orang pompuan biasanya. Dok kudap tak berenti. Segala kacang, kerepek, asam bagai dok bersusun atas meja. huhu manakan berat tu nak turun.

5.Tidak tahu kuantiti makanan yang dimakan
Yelah, main taram ja...asalakan kenyang. Tapi kadang-kadang tak lapar pun tapi saja nak makan.Sebenarnya makan sikit pun dah memadainya tapi hantam baik punya. Eloklah kita kaji berapa banyak sepatutnya kita makan.

wokey....selama sejahtera.

4 comments:

beLLa said...

nice one! terasa pulak pasal dok kunyah selalu tu. kena ubah camneh. ;p

Emma said...

tu lah, tak perasan kan, asik dok kunyah2, dah berapa peket habih, hancusss macam ni

PiDoT_OtAi said...

halamak patut laa.. adeh kena ubah tabiat ni hmm.. thanks fren hehe

Emma said...

besar cabaran tu nak ubah, tapi mesti boleh punya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...