Followers

Friday, February 4, 2011

Teka Teki Teka Tekuk

Teka teki teka tekuk, ulaq mati hisap rokok..membayangkan betapa bahayanya rokok sampai ulaq pun boleh mati..heeeeee.....

Kak-M teringat suatu masa dulu, adik dengan mak kak-M selalu dok soal jawab pasal teki teki ni. Ada suatu cerita yang buat kak-M tersenyum2 pagi ni.

Disebuah perkampungan orang asli nun di utara Kedah, tinggal seorang mamat yang kerjanya menoreh getah. Setiap pagi rutinnya akan pegi ke kebuh getah untuk menoreh getah( orang Kedah kata memotong getah). Suatu pagi dalam perjalanannya ke kebun getah, tiba2 jalan yang biasa dilaluinya itu ditutup atas sebab kerja2 pembaikan jalan di lakukan maka mamat ni pun ikut jalan alternatif lain yang di arahkan. Sebelum sempat mamat ni sampai ke kebun getahnya di berpatah balik terus ke rumah....hmmmm.. agak2 kalian kenapa mamat tu tak terus ke kebun getah untuk tugas hariannya....meh cepat sapa betoi dapat hadiah..hehehhehe...

6 comments:

lyana said...

Sebab dia terlupa bawak rokok. Nak balik ambil.

indah.com said...

tau jwb.tapi bagi kat org lain lah hadiah

Emma said...

lyana: hihihi....cuba lagi ya....

Mr. Khairul Nizam Bakar said...

sebab ada sign "DILARANG MEMOTONG" kt tepi jln...hahaha

Emma said...

Mr.Khairul Nizam Bakar: yeah..tepat sekali sila email ke Kak-M alamt adik yer..later kak-M postkan hadiah..heheheh email jer ke emmarinie@yahoo.com

Mujahadah said...

baru nak jawab....adehhhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...