Followers

Monday, February 14, 2011

Strawberry Dipped Chocolate

Masih ingat tak suatu ketika dulu masa zaman Dato Siti Nurhaliza hebat bercinta dengan Dato K tu, dia kan selalu jer bagi hadiah stoberi coklat ni pada siti....Menurut suatu sumer, pengemar stobery ni adalah seseorang yang sangat romantis, wah! sesuatu la Dato K tu..hehehehe...


Cerita Kak-M kali ni tak dak kena mengena dengan Dato Siti n Dato K, tu. Petang semalam, adik ipar bawa kak-M ke tesco beli barang2 dapur yang kehabisan. Lalu kak-M teringat anak sulung kak-M ni suka makan stobery, jadi belilah sebungkus. Masa dok kat negara penjajah dulu nun, stobery ni boleh pi kutip makan free jer. Tak habis makan, buat jus dan jem segala. Kak-M pernah buatkan dia stobery salut coklat ni. Owh..memang sangat sedap. Tapi kak-M buat benda tu bukan sebab tiru mak Iti tu yer..sesekali tidak. Ia adalah alternatif untuk menghabiskan stobery yang melonggok tu. Tak susah pun nak buat stobery salut coklat ni. Boleh cubalah kalau sesekali terasa nak makan.

8 comments:

Kembara Perantau said...

wah tgok sedap tuu..tapi sakit gigi laa...uhuk

nanne_manja said...

Emma,pepagi ko dah buat aku terliur tengok stroberi coklat nie..kena carik jap lagi nie..coklat tu,coklat masakan dicairkan ke?nak kena tambah apa-apa tak kat dalam coklat tu??

ctpayong said...

salam

uwah...cantiknya...
nak buat pun senang aje..takler buang masa kan.

indah.com said...

sedap tu

Emma said...

sungguh la sedap, guna coklat masakan biasa jer sebelum coklat mengeras, taburlah kacang ka, coklat rice ka, almond atau apa2 lah ikut kesukaan masing-masing.

inaku79 said...

wow! cantiknya....boleh bikin hati jatuh cinta tgk stoberi cokelat ni... hehehe

Emma said...

iya..memang cantik, itu pasal ada orang sudah jatuh cinta..ngeee

chii said...

haishh...terliur dibuatnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...